De Huurdersadviesraad (HAR) koos in 2024 voor het thema 'afvalbeleid'. De aangekaarte knelpunten omvatten:
De HAR kwam vier keer bijeen om deze problemen te analyseren, de oorzaken te onderzoeken en te werken aan een oplossingsstrategie.
Voor 2025 zijn verdere maatregelen gepland:
Daarnaast is Thuiswest in 2025 gestart met het ontwerpen van een informatiemap voor huurders, die dieper ingaat op hun verwachtingen en hoe de dienst Klantenondersteuning hierop kan inspelen.
Het beheer van een appartementsgebouw vraagt om specifieke aandacht ter plaatse. Daarom stelt Thuiswest in de grotere appartementsgebouwen zogenaamde 'meldpunten' aan. Deze vervullen een essentiële brugfunctie tussen de huurders en Thuiswest, waarbij zij ons van cruciale informatie voorzien betreffende de gemeenschappelijke delen van het gebouw.
Om de meldpunten adequaat te ondersteunen, organiseert Thuiswest jaarlijks meerdere overlegmomenten. Tijdens deze sessies worden informatie en ervaringen gedeeld, tevredenheid gepeild en huurdersactiviteiten gepland.
In 2024 kon Thuiswest rekenen op 34 meldpunten. We hebben dit jaar vier nieuwe meldpunten mogen verwelkomen op de volgende locaties:
Drie meldpunten zijn gestopt vanwege gezondheidsredenen en zijn vervangen door een medebewoner van hetzelfde gebouw. In Moorslede, op Passendaalsestraat 12, werd voor het eerst een meldpunt geïnstalleerd.