Thuiswest zet sterk in op een correcte en nauwkeurige opvolging van haar klanten. Het is van cruciaal belang dat de gegevens van onze huurders steeds up-to-date zijn, zodat de administratieve opvolging vlot en correct verloopt. Is het kandidatendossier volledig en juist ingevuld? Klopt de gekende gezinssamenstelling en inkomenssituatie van de huurder? Wordt de huur tijdig betaald?
Daarnaast streven we ernaar om de gegevens van (kandidaat-)huurders zo volledig mogelijk te registreren. Dit geeft ons niet alleen beter inzicht in ons doelpubliek, maar laat ons ook toe om het woningaanbod beter af te stemmen op de woonbehoefte. Statistische informatie over huurders en kandidaat-huurders is essentieel om een helder beeld te krijgen van de doelgroep en te evalueren of het gevoerde beleid bijsturing vraagt.
Met de dienst Klantenondersteuning van Thuiswest staat de huurder altijd centraal. We streven ernaar om de banden met onze bewoners te versterken door in te zetten op warme buurten waar iedereen zich thuis voelt. Hoewel huurbegeleiding moeilijk in cijfers is uit te drukken, biedt dit jaarverslag toch een poging tot een objectieve weergave.